2009. május 20., szerda

La Pola de Allande-La Mesa
20 km
2008. augusztus 9., szombat

A kora délelőtt a Camino egyik legnehezebb szakaszát tartogatta: 700 m-ről kellett felkapaszkodni 1100-ra, kb. 3 km alatt.

Napkelte a hegyek közt. Oda kellett felmászni, ahol olyan szépen megsüti a sziklákat a nap

Patak mentén visz a nehéz, ám nagyon szép út

A képeken nem látszik, de ez igen meredek volt. A spanyol zarándokok úgy kaptattak felfelé, mintha súly sem húzta volna a vállukat, könnyedén haladtak

Már felfele menet sem volt semmi a látvány, de a hegytetőre érve igazán csodás kilátás tárult a szemünk elé. Nem a világ legmagasabb pontján állva mégis úgy éreztem, a világ tetején állok.

A gerinc túlolalán megült a köd a hegyek között

A nap csak lassan érte el a völgyeket, ahol a köd makacsul megült. Rövid pihenő és fotózás után leereszkedtünk a gerinc másik oldalán, Montefuradón keresztül. Szinte csak a villanyt vezették be az utóbbi száz évben, más civilizációs hatás nem igen érhette az elszigetelt falut. Egy nagy bocicsorda jött szembe velünk, az állatok elállták az utat. Kissé győzködni kellett őket, hogy blattyogjanak arrább. Nem tudom eldönteni, melyikünk tartott jobban a másiktól.

Montefurado, ahol szerintem csak a marhapásztor, a barátságos nagy juhászkutyája meg a bocik élnek, más nem

Elhaladtunk a berdusedói albergue mellett, az egyetlen vegyesboltocskában megvettünk estére a kaját, aztán nekivágtunk az utolsó tíz km-nek La Mesáig. A célállomáson éppen esküvőt tartottak, amihez - nappali - tűzijáték is dukált. A násznépből néhány fiatal férfi elismerően integetett nekünk, kérdezték:
– Camino de Santiago?
– Sí, sí.
A fotós fel-alá sétáltatta a menyasszonyt és a vőlegényt a templomkertben, míg mi berendezkedtünk a közeli alberguében.

A spanyolok szerint a tűzijáték csak nappal az igazi. Másnap reggel a háttérben lévő hegyre kellett felkapaszkodni

A la mesai templomkert az esküvő maradványaival. Kilátás az alberugéből

A szálláson találkoztunk két csajjal – mindkettő igazi suttyó, rá kellett jönnöm, lányban is van ilyen – a fiúiknak foglalták a szállást. Nem, ők nem gyalog érkeztek, reggel óta itt lehetnek, látszik rajtuk.

Felületek

Feszületek

26. nap ________ 28. nap